Tanie (i nie tylko) mięso psy jedzą cz.2, dziś opinia o Exone (exone.pl)

Jedną z cech bloga powinna być długość wpisów. Krótsze od książki lecz dłuższe od wpisów na Twitterze. Nie używam Twittera używam zatem bloga do umieszczenia krótkich informacji.

Dzisiaj chciałbym wyrazić moją negatywną ocenę o firmie Exone.pl.  Posiadam tam vpsa co daje mi możliwość sprawdzenia jak ten hosting działa. Głównym problemem jaki mam z firmą Exone.pl to jej słaby dostęp do internetu. Host jest często nieosiągalny ze świata albo są duże straty do niego. Okresy problematyczne trwają niejednokrotnie po kilkadziesiąt minut, kilka godzin.

Problem z dostępnością nie jest cechą taniego vpsa, można to sprawdzić badając np. dostępność ich głównej strony. Ona także jest nieosiągalne z powodów problemów sieciowych.

Aktualizacja marzec 2021:

Potrzebowałem małego vpsa gdzieś w innej sieci. Zapomniałem już o tym, że nie byłem zadowolony z ich usług. Dla vps typu konter posiadają tylko stare dystrybucje, najnowsza to Ubuntu 16, która za chwilę w ogóle nie będzie wspierana. Na dwa maile do ich działu pomocy nie dostałem żadnej odpowiedzi po dwóch pełnych dniach. Być może jeszcze dostanę.

Moja opinia: Exone.pl należy omijać łukiem.

8 komentarzy do “Tanie (i nie tylko) mięso psy jedzą cz.2, dziś opinia o Exone (exone.pl)

  1. Zgadzam sie w pełni, omijac trzeba i to bardzo szerokim łukiem, dodatkowym minusem jest ich pomoc dzialajaca tylko od 8 do 16.
    Bardzo czesto sa przerwy w dostepie do serwerow co pare dni nawet do kilku godzin( wczoraj 16.07 i dzisiaj 17.07 trwala ponad 4 godziny) zostalem nabrany przez nich i ich oferte, poszukakcie opini w internecie a sami sie przekonacie. Ja sprawdzalem widzialem wiele zlych opini a mimo wszystko sie zdecydowałem i bardzo tego teraz żałuje. Jeszcze raz doradzam omijać tą firme.

    1. Witam, firma niegodna uwagi i jakiejkolwiek współpracy, tragedia!!! serwis działa tylko od 8 do 16 serwis mailowy nie odpowiada a jak już łaskawie to zrobi to po paru dniach, bardzo częste problemy z dostępem , przerwy nawet do kilku godzin !!! ludzie omijajcie tą firme !!!! totalny brak kompetencji

  2. Moim zdaniem awaria trwa nadal (z taką różnicą, że vps odpowiada na pinga). Mam pingi do vpsa na poziomie 500-700ms. Wycinek z traceroute:
    14 89.228.2.98 (89.228.2.98) 21.273 ms 21.077 ms host-176-221-97-38.dynamic.mm.pl (176.221.97.38) 21.072 ms
    15 host-89-228-5-217.biznes.mm.pl (89.228.5.217) 20.350 ms 21.072 ms 22.761 ms
    16 wdm-do-mm.wdm.pl (89.228.5.62) 25.315 ms 22.135 ms 22.203 ms
    17 host-89-228-9-70.dynamic.mm.pl (89.228.9.70) 22.716 ms 24.211 ms 22.344 ms
    18 * * *

    Ryyllyyy? Łącze z multimedii teraz mają? Swoją drogą to nie wiedziałem, że MM obsługuje klientów z BGP.

  3. Na pytania z gatunku „trudne” dla firmy odpowiedzi się od eXone nie otrzymuje. Bez powiadomienia wyblokowali mi protokół 41 (ipv6) do VPSa. Poprosiłem o odblokowanie, napisali, że zrobione. Tyle, ze nadal nie działało, czego nie omieszkałem zgłosić. Odpowiedzieli, że tym razem odblokowali ruch w obie strony (lol!) i tunel ipv6 wrócił do życia. W sumie uwinęli się z tym szybko, więc tutaj plus. Problem zaczął się gdy zapytałem czy mogę się spodziewać podobnych niespodzianek z wycinaniem usług bez powiadomienia i jak to się ma do regulaminu świadczenia usługi. Pytanie to zadałem w dwóch mailach 2 lipca 2013. Do dziś (15 dni później) nie otrzymałem od eXone odpowiedzi na to pytanie.

  4. Witam,

    Na początku znajomości z serwisem exone.pl wszystko wyglądało ok, usługa szybko uruchomiona, kontakt z supportem budził moje zaufanie.
    Wykupiłem 2 usługi:

    VPS Linux oraz VPS Windows

    Zacznijmy więc od pierwszego. Po świeżej instalacji linuxa (ubuntu) czas zalogować się do SSH i wszystko skonfigurować zanim połączę się przez VNC.

    I już zaczynają się schody. puTTy łączy, łączy, wpisuje login, czekam, czekam, zanim zapyta o hasło. Coś jest nie tak. Sprawdzam w panelu, wszystkie parametry w normie, zużycie CPU itp…

    Załączyłem te informację i wysłałem ticketa.

    Odpowiedź od exone:

    ==================
    Proponuje sprawdzić czy jakiś proces nie zjada Panu CPU lub i/o dysku czego Panel solusvm nie pokazuje. Sprawdzenie proponuje wykonać przez konsolę backupową w panelu solusvm skoro ssh muli.

    Być może ktoś atakuje DoS co powoduje zamulenia systemu ze względu na niskie Parametry cpu. Z kilku prostych testów wynika ze niema Pan nawet podstawowego firewalla uruchomionego na swoim VPS co jest oczywiście bardzo zalecane!
    ====================

    Bez Witam, bez pozdrawiam, nie wiem z kim mam przyjemność…

    Darowałem sobie odpowiedź na tego maila z prostego względu. W wysłanej do nich wiadomości zamieściłem wyczerpujące informacje.

    Kolej na VPS z Windowsem:

    Pulpit zdalny odpalił (leniwie ale się połączył)…
    Wszystko działa oczywiście bardzo wolno. Zacząłem od pobrania na VPS wszelkich niezbędnych mi do pracy aplikacji (XAMPP itp.)

    Trochę to potrwało, prędkość pobierania oscylowała w granicach 2mb/s – kiepsko.
    Sprawdźmy połączenie…

    I tutaj znowu problem, kolejny mail:

    Witam,
    Po 4 nieudolnych próbach nawiązania kontaktu na czacie z konsultantem poddałem się i zadzwoniłem na infolinię.
    Na stronie szukałem informacji o tym jakie Państwo oferujecie łącze sym/asym i jaka jest jego prędkość.
    Informacji na ten temat udzielił mi Pan Piotr Nosek.
    Na moje pytanie odpowiedział (cytuję): „prawdopodobnie 50 Mb” Zapewnił mnie, że jest to łącze symetryczne.
    Teraz przejdę do rzeczy. Otóż na testach prędkości osiągam maksymalnie: (screeny poniżej)

    Ale wolę już te 50 Mb niż tak niestabilne łącze jakie mam teraz.

    Proszę o sprawdzenie.

    Pozdrawiam,
    xxx

    —————————————–

    Na stronie oczywiście była informacja, że jest to łącze 100Mb.

    Odpowiedź exone:

    Proszę wykonać np. test http://test.mm.pl/1g.tmp lub inne pliki http://test.mm.pl/pliki.html a z pewnością zobaczy Pan prędkość taka jaka powinna być.

    Podczas testu proszę sprawdzić jak wygląda zużycie procesora i pamięci gdyż jest to krytyczny element aby zobaczyć wysokie transfery!
    Proszę podać hasło do VPS zalogujemy się i sprawdzimy.

    ————————-

    Multimedia?!

    ————–

    Po tygodniu walki otrzymałem mail:

    ————————————-
    Bo Panu brakuje mocy obliczeniowej. Proszę podać hasło do VPS a zwolnimy limity procesora i wykonamy testy przesyłając screeny.
    ————————————-

    Oferują coś, czego nie mogą dostarczyć. Wolne łącze, wolne maszyny.

    Nie wiecie z kim rozmawiacie. Infolinia niekompetentna.
    Szkoda czasu i nerwów.

    Przeniosłem się do innego usługodawcy, ale nie będę robił reklamy ;)

    Pozdrawiam,
    Sitam

  5. Ostatnio ponownie mają pasmo awarii… Niektóre krótsze, inne dłuższe. Od 8 godzin nie ma ich w sieci. Ani strony firmowej, ani DNSów (bo oba DNSy trzymają u siebie), ani oczywiście usług ich klientów.

    Amatorszczyzna.

    1. Ale na plus im policzyć trzeba to, że po tej awarii, trwającej blisko dobę, w ramach rekompensaty przedłużyli usługę o miesiąc gratis.

  6. Awarie, za awariami przez ostatnie kilka miesiący. Jestem ich klientem od kilku lat. Zawsze były problemy, ale VPS tylko do testów, to tak nie bolało. Jednak teraz to nie da sie pracować. W weekend i w nocy to tak, ale w dzień masakra.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *